Alhamdulillah (0_0)

Thursday 24 February 2011

siapa aku? siapa kau? tapi KITA...

ya! KITA milik Allah,opppsss, salam, biasalah tu, dah lupa dgn salam sejahtera segalanya.
well, macam biasa lah, today is thursday, nanti malam will be headed to surau, Insya-Allah,
but thing is, about some other people. FINE! kalau tak nak pergi, tolong ye, tolong sesangat la sangat. jangan bagi banyak sangta alasan. like banyak sangat kerja. and ant sort of nonesense. Allah berada bersama kita the whole time of life, not by saying DAY, HOUR, because it is true, the whole of our life. Takkan lah, nak jalan sekejap ke surau pun dah mengadu banyak. Like pergi surau buat dosa sebab bercakap-cakap time ceramah? Apa tu? Boleh explain tak? Tak mengapalah, mungkin aku sja yang tak memahami orang keliling. memang kekadang, aku akui, itu ialah AKU. Tapi janganlah begitu. Ikhlaskan hati. Pahala tu, Allah nak bagi percuma. Tapi taknak. Seolah-olah.
"Ya Allah, tak apalah, bagi saja pahala tu pada orang lain. Hambamu ini dah terlalu banyak pahala" Macam itu kah? Teman-teman? Sudahlah, semoga kalian mendapat hidayah dari Allah. Insya-Allah.

Kedua; kawan saya sakit, kayap ular, apa tah. Tak kiralah. Tapi entah kenapa macam memang ada "gap" antara kami tapi tak mengapa. Dia tetap kawan aku. Mungkin ada salah aku pada dia. Semuga aku tahu apakah puncanya. Insya-Allah. Semoga cepat sembuh, kawan.

Ketiga; Aku cuba sedaya upaya berbaik. Alhamdulillah. Allah beri jalan keluar. Apa yang penting, aku sendiri kena kuat. Kerana mudah. Aku perlu sedar diri. YA! perlu sekali. Bukan salah mereka. Memang benar, seribu kebaikan pun tak mampu nak menutupi satu aib, sebabnya manusia itu selalu mengejar kesempurnaan sedangkan mereka sedar dan terlalu menyedari tiada siapa yang dilahirkan sempurna. Tapi itulah tabiinya manusia itu. Sering menafikan. Aku juga kekadang jika goyah sedikit iman, pasti demikian rupa lagaknya. Semoga sentiasa dalam lindungan-Nya.

Keempat; Untuk "awak". Saya harap, awak tidak terus menerus mengelirukan saya. Jangan melayani saya baik jika buakan saya orang "itu". Saya takut kemudian hari, saya menjdai mengharap pada sesuatu yang bukan milik saya. Sesuatu yang lebih parah daripada sesuatu yang tidak pasti.TK

Kelima; Saya perlu dapatkan 4.00 rata semester ini.

No comments: