Alhamdulillah (0_0)

Saturday 31 July 2010

mate? :)

alkisah...mate?
a : sape mate kau tueh? nak kenal?
b : huh? kenapa kau ta pernah ad mate ka?
a : kawan?
b : iyelah, kao ingat ap? BF?
si A hanya mampu tersenyum. ni yang ak nak bebel jap nyh. ak memang tak pernah ada BF atau juga dikenali dengan nama penuhnya BOYFRIEND. i mean, pakwe lah, kalau stakat bofprend saje, sgt2 ramai...oppsss. ramai lg kwn pompuan..he3 back to the topic..aiyk???topic??
ada ke? he3 ok2,

q:best k ad BF?
a:ak jawab ek, mungkin best, tapi izinkan aku berbongkak jap. ak ta pernah teringin nak ada boyfriend. sbb? sng je, ak takutkan Allah. insya-Allah. (maafkan sy tuan and puan)

q:habis? kamu takde perasaan ke?
a: soklan ke nyh? mestilah ade, tapi lain perasaan dan nafsu. kebanyakn antara kita bernafsu. bukan memang bernafsu. betul? sebab tu lah bley smpai couple2 nyh.

q:kau tak pernah ke minat2? usha2?
a: aku kan ladies (n_n) mesty lah ade nyer, tapi secara jujurnya pernah hanya seorang saje. (bak kate kwn ak, biar benar? spanjang 18 thn aku hidup). tapi itulah kenyataan. nak kate mamat tu ensem? biase je. baik? nakal (dh name laki) habis? lelaki biasa yg tak perfect. aku minat kerana bile ak ad problem sng je jawapan die. bayakkan zikir n ingat allah (same je en?) kerana agamanya. [keNAPA PNJANG JAWAPAN KAU]

Q:bile? skrang ap jadi?
a : dari awal f3 till now? merepek! skarang tade ap2 sampai bile, dh kate minat je, mane ad ap2.

soal jawab oleh seorang mate yang agak rapat ngan aku. ak un have no idea napelah die tanye soalan yang takan masuk xm.hehehe


tapi bagi aku, kalau orang lain sibuk banyak giler pengalaman ngan Bf die ke hape? dating? luah2 perasaan, bagi aku aku ada ramai kawan untuk aku buat benda yang sama.
eleyh cakap je apa un (blgak nyer kao far,)

1. surat-menyurat?
hahaha, aku pernah lah bagi surat kat GF aku sbbkan ak terlalu sygkan friendship kitorang.

2.gaduh2?
slalu je dlu, jangan pelik, jeles2 un ada, asal aku mngendeng ngan yang lain, jap agi dia un mula lah buat yang sama. ak jeles! tapi itu hak die, nak halang un ta boleh..T-T

3.pujuk-memujuk?
hehehe rindu r plak saat itu, aku pura2 answer phone kat tangga, sorang kawan aku datang
R: kau gaduh ngan A? kau marahkan die ?
A: entahlah... (macam nak tak nak)
R:kalau dia datang nak intak maaf? kau maafkan?
A:tengoklah

jap agi, aku toleh je, "FAr!! ak nak intak maaf"
rindu giler lah, geram gak r sebab pehal nak guna orang tengah segale, tapi tak pe. n_n

sekarang kami memang berkawan baik. n sangat baik. semua orang pun tak sempurna begitu juga GF aku nyh, tapi mak aku kate.
"kalau orang tu buat salah dan kau rasa buruk sikapnya tu,
 bencilah perangainya (hanya dengan hati yg dalam) bukan
dengan membenci dirinya. hatta orang miskin yang kusut masai
 sekalipun. bencilah keadaannya yang fakir itu, bukan dirinya.
kerana kalau kau benci dirinya, bermakna kau benci kepada yang
menciptakannya"

"berkawan dengan semua kerana ia silaturrahim
dan Allah cinta pada
yang suka bersilaturrahim (ikut syariah)
bukan kerana sesuatu"

semua tu memang benar. anad insya-Allah aku akan pegang sepanjang aku berkawan, berteman , bersahabat dengan sesiapa.

walau apa-apa un ak masih respect kat sape2 yang couple, just korunk sume pandai2lah jage diri masing.cuma lebey baik kalau menjauhi kan? aku un tada lah nak marah-marah orang yang bercouple. cume tayahlah samapi over n buatsume mate yang memandang macam nak campak je korunk jauh2...maaf...
n enjoylah hidup korunk selagi diberi peluang dan nikmat kehidupan olehNya.amin...

No comments: