Alhamdulillah (0_0)

Wednesday 27 June 2012

Bangun lamabat, buat taik gigi. errrkk

Assalamualaikum dunia :)

Bangun sebab dah tak larat. Macam macam mimpi dapat. And tercari cari apakah maksud disebalik mimpi itu.

Saya bukan alim ulama' yang mimpinya selalu benar. Mungkin hanya gangguan dan permainan syaitan semata-mata.

Jadi, ini terbukti yang diri saya masih teruk dan terlalu jauh dari Allah. That is why masih bermain-main dalam alam yang tidak nyata.

Forget about all those dreams yang maybe actually quite best. E! kejap, if yang masuk dalam mimpi tu kawan kita ke, mak bapak kita k, sesape k, itu semua syaitan kan?

Ye k? Nanti nak cari la. Sebab berdasarkan pengetahuan agama yang terlalu cetek ni, syaitan itu boleh menyerupai apa-apa sahaja bentuk kecuali junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Subhanallah tingginya darjat junjungan kekasih Allah itu.

Rindu rasanya nak duduk di sejadah. Menangis kepada  Allah, minta diampunkan dosa.

Sebagai seorang Muslim aim kita ialah akhirat (itu ap yang orang cakap). But lagi excellent if kita boleh aim dunia dan akhirat. Dunia yang fana ni kan suatu singgahan buat kita. Kalau dekat dunia kita ada masalah, macam mana kita nak dapatkan banyak points untuk akhirat kita?

Itulah tugas aku untuk diri sendiri pada hari ini.

And bangun je mama nampak orang keluar bilik, terus kene panggil. Kemas rumah. Tak habis ngan tu, kita main screw screw rumah jap. Tak cukup lagi?Macam macam lah, padahal baru tengah hari kan?

Splendid! Inilah cuti yang aku cari cari. Hahaha!

Now, nak stop kejap. Malam nak cerita lagi, apa apa yang ak temui untuk hari ini.

Salam Syaaban uols~

:)

No comments: