Alhamdulillah (0_0)

Sunday 11 March 2012

PENGHARGAAN

Belum ada benda yang cukup membahagiakan aku dalam hidup.
Salah satu puncanya, aku terlalu memikirkan semua masalah itu berpunca daripada aku.
Mungkin tidak.

Ok. Ini sudah sangat tension. yes! Aku lupa, bagi aku benda yang paling bahagia dalam hidup aku yang pernah terjadi ialah bila mana aku mampu berbaik dengan mama and less bertengkar. Anak derhaka. Suka hati orang la apa nak cakap. Yang tahu keadaan sebenar hanya Allah.

But seyesly, aku memang ada masalah dengan orang-orang yang aku SAYANG.
Mungkin sebab aku rasa diorang selalu AKAN ADA dekat ngan aku, jadi makanya, aku kurang menghargai mereka. Tapi hanya Tuhan yang tahu betapa rasa bersalah bilamana hanya sekecil kuman aku menyakiti mereka.
Tapi sedihnya, orang yang aku benar benar sayang tak ramai. Anyhow, mestilah FAMILY aku, GEMOK, n ONLY BESTFRIEND.

Aku sayang mereka kerana mereka ialah cebisan manusia yang mampu menegur aku. And truth is. Insan insan ini sahaja yang mampu buat aku jadi TERLALU BUNTU and BAZIR air mata sebab diorang.
KEJAM kan?

Tapi juga. Life aku bermakna dengan adanya mereka.
Kalau aku diberi peluang usap usap teko ajaib Jin ala-ala Aladdin uh, aku nak mintak untuk masih bersama mereka ini sehingga di Syurga. Insya-Allah.

Tapi bila difikrkan balik, 3 kategori manuaisa ini ialah insan yang paling kerap aku bertengkar. SESUAI.
Kalau orang lain, saat tergelak hilai tawa adalah paling bEST, begitu juga aku, Tapi aku lagi suka benda benda yang kekadang menyakitkan hati. Bagi aku, itu lagi membuatkan kami rapat dan lebih mengenali.

Kadang kadang terlalu bahagia itu, HIPOKRIT.
Sebab itu, aku tak suka orang yang suka tabur janji manis. SWEET TALKER.
Aku lagi suka benda yang menyakitkan hati tapi JJUJUR sebenarnya. IKELAS.

#sakitdantaktahan
#gtg

Asssalamualaikum.

No comments: