Alhamdulillah (0_0)

Wednesday 7 March 2012

Title : Unknown
Masa : Time semua orang sedap tido
Genre : Seram tahap gaban

Alih alih terus merayu rayu
"Ceraikan saya, ceraikan saya. Tolonglah~"
Oooo entah hape tah, jerit tengah tengah mlm ea? sebabnya, mimpi kene paksa kahwin ngan Mr. Doctor. Doctor tuh~ Entahla, byk pompuan cakap, kawin ngan doktor xda life, sbb mereka ni kan selalu je nak on-call, tapi doktor punya duit kan masyuk~ siapa je yang taknak? haha, no comment. jodoh dan pertemuan kan di tangan Allah, kita hanya boleh merancang.

Berbalik pada tadi, tapi anda kata perkara yang demikian benar benar terjadi pada diri ini, entah la.
But mintak dijauhkan. Hari hari solat pon doa pada Allah diberikan suami yang soleh. Cukuplah agamanya elok, semoga aku boleh dibimbingnya kelak. Bak kata orang dan aku jugak, paras rupa, kalau dapat yang ensem tuh~ BONUS la kan? kalau tak hang nak buat pe? cungkil bijik mata die? haha~ tak perlu.

And that kind of dream juga mengingatkan aku bahawa logiknya, kenapa Islam meletakkan kuasa talak atau cerai di tangan suami.

THE ANSWER is suami ialah LELAKI. Orang lelaki ini diorang xlah emo macam orang pompuan. Kalaulah kuasa menceraikan pada tangan perempuan aku rasa statistik cerai berai melambak lambak weyh.

Macam aku sekarang pon, kalau terasa sikit, marah sikit rasa macam nak QUIT, tapi tulah~ kene diam kejap, ambil wudhu', mandi k, bagi cool-down. Marah tu kan api, so kita kasi air sikit.

Marah itu jua syaitan. Jika kita kalah pada marah, bermakna syaitan berjaya menguasai kita. Chill ok?
...............................
......................

imisshersomuch.
Padah bila kita gaduh atau salah faham dengan orang yang kita sayang, (mungkin aku je), kita akan ambil masa untuk bersemuka. Nak rangka ayat. Yelar~ Nama pon orang yang kita sayang, kita care the most kan?
Taknaklah nanti, lagi bersemuka, lagi teruk jadinya, tapi seyesly, aku tak puas hati ngan jawapan kau.

Aku harap ada jawapan yang lebih baik.
3 hari weh, takkan sampai 3 hari kau x text aku? 
serious sedih, aku takkan cakap la kat orang kalau aku nanges sbb korang.
tapi serious~ seolah-olah mcm mmg salah aku.

demi kawan, aku mengalah, aku terima alasan kau.
n aku akui, aku salah. wpon aku rasa aku tak patut rasa bersalah.
aku pun ada EGO, tp bukan dengan orang orang yang aku hargai dlm hdp aku.
tnx weyh~ tnx sgt2, layan aku macam ni.

Salam )":

No comments: