Alhamdulillah (0_0)

Tuesday 27 March 2012

Berbaik dan Prihatinlah seolah olah semua penting!

Assalamualikum dan salam sejahtera :)

"Kau terlalu baik."
 ohohoho, maaf. aku tidak setuju pada pujangga itu kerana aku tidak mahu jadi TERLALU baik. Aku hanya insan biasa yang terhimpit oleh DNA dan sifat inbuku yang begitu. Tidak dinafikan mama mmg macam tu. Tapi sekarang usdah kurang katanya.

Aku tak mahu keran aku juga tidak mahu orang yang aku sayang terlalu BAIK atau PRIHATIN soal hidup orang lain selain aku. Tamak? Haruslah. Mana boleh hanya kalian sahaja yang bersikap tamak dalam memiliki aku sedangkan aku tidak? Sangatlah selfish.

Aku sangat menyampah bila mama care pasal anak anak orang lain melebihi aku. Aku tak kesah dimarahi ditempik atau dipukul sekali pun. Tapi tolonglah.

Macam mana lah rasanya jika aku juga buat benda yang sama.
Kepada A:
"Janganlah banyak sangat tidur, kan tak baik."

Kepada B:
"Belajar elok elok, dapatkan keputusan cemerlang. Jangan asyik main je."

Kepada C:
"Kalau sekrang kau macam ni, in future macam mana?"

dan seterusnya kepada sampailah huruf Y.
Hah, macam lah diorang tuh dah xda orang terdekat untuk tegur diorang. Sangatlah annoyed. Lantak pi lah diorang nak buat apa kan? Bila prohatin macam lah orang tu penting sangat. Oh, penting kot. Mana aku tahu, semua orang penting dalam hidup kan? Pandai pandailah fikir. Malas aku nak cakap. Dan jangan tanya kenapa macam tu? Ada apa-apa yang tak kena?

Kalaulah boleh begitu, aku juga ingin lakukan yang sama. DNA care aku tentang semua orang KUAT, tapi aku hanya beri yang yang layak, tak tahulah pulak kena bagi kat semua.

Aku memang tamak, ada masalah? Arghh! sudahlah, lately rasa macam sangat jahat. Semuanya nak.

Jangan samapi kebaikan bertukar jadi kebencian aku padanya.
Jangan sampai kebaikan disalah anggap.

Percayalah kerana kebaikan yang macam tu lah, ak pernah terluka. Sebab itu aku berhati hati. Tapi terpulanglah kepada individu jika memang benar kebaikan itu universal dan harus dikongsi bersama.
Aku harap indahlah hidup dikau. Meranalah aku seketika.

sudahlah, Ana mahu tengkan diri. sebab itu tiada baiknya jika mengetahui perkara yang tak patut kau tahu. Tapi aku percya, aku memang tak mahu tahu, tapi anadai Allah sudah tentukan yang aku akan tahu, simpanlah sebaik mana pun, pasti akan tahu. Kerja Allah itu sempurna.

Terima kasih, Allah :)

p/s autocad sangat melukankan hati aku.

No comments: