Alhamdulillah (0_0)

Thursday 9 February 2012

continue

Kan kan kan, kalau ada orang  cakap,


"Aku tak suka orang yang suka bangga diri"

Itu maksudnya walaupun kau takda lah membangga sangat, tp better jangan buat.


"Aku tak suka orang yg ---- (blablabla)"

Just consider anda melakukannya atau anda adalah orangnya supaya kalau orang betul2 nak betulkan kita tapi takut nak cakap straight foward, at least kita tahu.


Ini pulak tanya balik

" aku macam tu ke?"

"oo sebab tu kau x suka aku?"

"aku tahu aku siapa"


Pehhh~ tolong la,, aku jarang gila guna tiga ayat nih, aku akan assume yg orang bila meluahkan juga aku included, do dalam diam aku cuba untuk berubah..


Bukannya susah, kalau korang keras hati lagi payah lah.


Dalam quran sendiri ada nyatakan kalau kita tidak mahu merima teguran kita umpama orang kafir,sebab memang sifat mereka yang enggan menerima kebenaran dan berpaling dr jalan Allah. Subnaallah. Minta dijauhkan.


Lebih baik kita anggap kita buruk dr bangga dr hebat. Tapi jangan sampai tak boleh maju.


Btw dalam Islam tiada istilah merendah diri tapi merendah hati. Itu yang ramai orang Islam salah faham sehingga susah untuk maju. Islam suruh umatnya mengejar dunia seiring dengan akhirat. Tapi jangan sampai alpa.


Dunia kan hanya satu persinggahan. Dunia hanya permainan hidup. Sebab tu ramai yang tertipu dengan kemewahan dunia.


To be continued...


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 comment:

Kit said...

I like arrogant persons. I like to watch their embarrass situation when they can't do something well or fail at all. Nice view.